Takgeneral Logo
Takgeneral Logo

۷ دلیل که نشان می‌دهد شما به پمپ آب نیاز دارید

دلایل خرید پمپ آب البته بیش از آن است که شما صرفاً با مشکل در انتقال سیال مواجه شده یا بخواهید آن را از لوله به یک مزرعه یا باغ حرکت دهید. بخصوص امروزه این عوامل به دلیل زندگی یکجا نشینی گسترده‌تر شده است. ساختمان‌ها به جایی که عریض شوند، مرتفع و طویل می‌شوند. به همین منوال دلایل خرید پمپ آب قطعاً تا حد زیادی مرتبط با حوزه بهره‌برداری از این دستگاه‌ها در خانه‌ها، ساختمان‌های اداری، تجاری و ... است. درصورتی‌که هنوز برای خرید پمپ آب تصمیم نگرفتید با ما همراه باشید.
در ادامه ضمن ارائه توضیحات کامل دراین‌خصوص، در مورد این که چرا شما به پمپ آب نیاز پیدا خواهید کرد و یا این که لازم است حتماً این دستگاه را تهیه کنید می‌پردازیم.
 

عمده‌ترین دلایل خرید پمپ آب

 

پمپ آب وسیله‌ای است که نیروی برق را تبدیل به حرکت مکانیکی و چرخش دوار می‌کند. البته این دستگاه می‌تواند بنزینی و یا حتی گازوئیلی باشد. در نهایت مسئله مهم این است که جریان الکتریکی تبدیل به نیروی مکانیکی خواهد شد. مبتنی بر این اصل، لازم به ذکر است که دلایل خرید پمپ آب صرفاً محدود به انتقال آب از نقطه A به B نیست. البته که یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها است.


فشار کم‌وزیاد آب


در برخی موارد احتمالاً وقتی شیر آب را باز می‌کنید، آن‌قدر ضعیف است که نه آب‌گرم‌کن به‌خوبی کار می‌کند و یا نه می‌توانید از دوش حمام و سیفون توالت استفاده کنید. برای کنترل این که این جریان از ابتدا و در مسیر اصلی قطع نیست، لازم است که به پارکینگ یا هم کف خانه و ساختمان مراجعه نموده و از شیر پارکینگ نرخ و جریان ورودی را چک کنید. اگر میزان بیش از چیزی است که شما در طبقه اول یا دیگر طبقات مشاهده می‌کردید، یکی از مهم‌ترین دلایل خرید پمپ آب را می‌توانید همین حالا به‌خوبی درک کنید.
به همین مقدار فشار زیاد آب هم مشکلی است که می‌تواند موجب بروز اختلال در کارکرد جریان‌های لوله آب شود. فشار بیش از حد نرمال به‌مرور لوله‌ها را فرسوده می‌کند، برای رفع این مشکل می‌توانید  به سراغ پمپ‌های آب بروید که این روزها در مدل‌ها و توان‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند.
به جهت مکش آب از چاه
یکی دیگر از دلایل خرید پمپ آب استفاده از پمپ انتقال چاهی است. درصورتی‌که آب منزل و یا ساختمان و محل کار و حتی مزرعه و کارگاه شما از چاه تأمین می‌شود. به طبع نمی‌توانید به‌صورت معمول از لوله‌کشی استفاده کنید. در واقع جریان یکنواخت اولین چیزی است که ما از سیالات مانند آب تمیز انتظار داریم. برای رسیدن به این وضعیت شما می‌توانید از پمپ آب استفاده کنید. دقت کنید که حتماً پمپ شما باید بر اساس دبی، میزان و نرخ انتقال آبی که مدنظر دارید و یا ولتاژ برقی هماهنگ با همان چیزی باشد که واقعاً باید خریداری شود.

 

   

استفاده در استخرها

 

یکی دیگر از زمینه‌های مهم به جهت بهره‌برداری از سیستم‌های انتقال سیالات، بهره‌گیری از دستگاه‌ها برای انتقال آب به استخرهای شنا، جکوزی، سونا و... است. برای این کار  شما می‌توانید از انواع مدل پمپ‌های استخری استفاده کنید که در بازار تحت مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. انتظار می‌رود که آب استخر خیلی زود پر شود. در نتیجه شما نمی‌توانید مدت‌زمان طولانی منتظر بمانید. اگر در استخر از هیترها و سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌ای هم استفاده می‌کنید که این موضوع حالا و در این وضعیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بسته به این که ارتفاع، حجم و همین‌طور نوع کاربری استخر شما چیست، می‌توانید مدل‌های مختلفی از آن را تحت دبی‌ها، ولتاژها و سری‌های متفاوت تهیه کنید. در نتیجه یکی دیگر از دلایل خرید پمپ آب، استفاده در مسیر استخرها است.

 

یک پمپ قدیمی و پرسروصدا دارید

 

اگر از انواع مدل‌های پمپ آب پرسروصدا، قدیمی و پرمصرف استفاده می‌کنید، در دسته‌بندی که ما در تک جنرال در نظر گرفتیم قرار می‌گیرید. در واقع لازم است که به سراغ پمپ‌هایی بروید که هم کم‌مصرف‌تر هستند و هم در طراحی آن‌ها از المان‌های روز استفاده شده است. در مقابل حتماً به سراغ پمپ‌هایی بروید که توان کافی برای انتقال آب در مسیرهای طولانی و تعداد مشخص شیر و یا واحدهای ساختمان را دارند. در بحث خرید پمپ برای آپارتمان، متراژ، میزان و نرخ ورودی جریان سیال آب تمیز شهری، تعداد طبقات، تعداد واحدها و تعداد مشترکین اهمیت زیادی دارد. این موضوع نیز شاید فرعی اما یکی از دلایل خرید پمپ آب است.

 

مسیر لوله تا مقصد دور است

 

در برخی ساختمان‌ها ممکن است نیاز باشد که آب را از یک مسیر نسبتاً طولانی به ورودی و شیرها انتقال دهید. در این صورت به طبع آب با حرکت در یک مسیر ممتد دچار افت فشار می‌شود. این فشار باید همواره در حالت مشخصی باشد. ضمن این که در بسیاری از موارد هم‌زمان باز شدن چند شیر به شکل تأثیرگذاری جریان آب را کم‌تر می‌کند. این یکی از دلایل خرید پمپ آب است.
 

انتقال آب از منبع ثانویه یا تانکر

 

تانکرها یکی از روش‌های انتقال آب در اکثر نقاط کشور بخصوص در شرایط بی‌آبی و یا محدوده‌های هستند که آب مدام قطع می‌شود و خبری از جریان آب شهری نیست. برای این که شما بتوانید مصرف ساکنین را برآورده نموده و همین‌طور حجم و فشار استانداری داشته باشید می‌توانید از تانکرهای آب استفاده کنید. دقت داشته باشید که این سیستم یک مزیت مهم دارد و آن هم این است که پمپ به‌صورت یکسره کار نمی‌کند. در واقع اگر فشار به شکل نرمال باشد شما کار سختی نخواهید داشت.

 

 

 

استفاده برای تأمین آب گرم

 

یکی دیگر از عمده‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد شما در خانه و یا محل کار خود به پمپ آب نیاز دارید استفاده از سیستم‌های موتورخانه‌ای و گرماساز است. معمولاً برای موتورخانه‌ها از پمپ‌های سیرکولاتور و یا خطی استفاده می‌کنند. به جهت انتقال آب گرم از سیستم به ساختمان و انتقال آب معمولی از جریان شهری به سیستم موتورخانه شما در نهایت به پمپ آب نیاز پیدا می‌کنید.
 

نتیجه‌گیری نهایی

 

در این مقاله در مورد مهم‌ترین و عمده‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد شما به پمپ آب نیاز دارید صحبت کردیم. مبحث خرید پمپ آب نیز خود گسترده و بسیار تخصصی است. درصورتی‌که مایل به خرید انواع پمپ آب خانگی و مدل‌های صنعتی هستید، می‌توانید از خدمات و مشاوره‌های مجموعه تک جنرال، به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فروش این تجهیزات استفاده ویژه‌ای برده و البته در صورت تصمیم‌گیری برای خرید، پمپ آب مدنظر خود را از همین شرکت سفارش دهید.

۱۴۰۲/۸/۲۰