Takgeneral Logo
Takgeneral Logo

راهنمای انتخاب بهترین پمپ مناسب برای استخر

خرید پمپ مناسب برای استخر پیش‌نیاز اجرای این سازه عمرانی در خانه‌ها و یا مراکز بزرگ تفریحی مانند پارک‌های آبی و... است. درصورتی‌که قصد خرید پمپ آب جکوزی و استخری را دارید، باید چند فاکتور کلیدی و مهم را بررسی نموده و سپس محصول مدنظر را بر حسب آن تهیه و انتخاب کنید. بخشی از این فاکتورها مربوط به نوع کاربری و حجم آب و متراژ استخر شما و بخش دیگری از آن، مربوط به برند تولیدکننده پمپ، توان کاری، نوع فیلتر استخر و.... خواهد بود. در ادامه بیشتر در مورد این نکات کلیدی صحبت خواهیم کرد.

 

نکات مهم خرید پمپ مناسب برای استخر

 

مراحل کلیدی و مهمی وجود دارد که بر مبنای آن، انتخاب، خرید و برگزیدن یک پمپ از بین مدل‌های موجود در بازار به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد. البته که نمی‌توان دقیقاً از یک فرمول ثابت استفاده کرد. قصد ما هم اشاره به برند و یا لیبل تولیدکننده خاصی نیست، اما در مورد انتخاب برند پمپ مناسب استخر هم صحبت خواهیم کرد. (این که انتظار می‌رود یک برند تولیدکننده پمپ چه ویژگی‌هایی داشته باشد.)

 

 

 

استخر خود را اندازه‌گیری کنید

 

ابتدا باید استخر خود را اندازه‌گیری کنید. یک متر نوار بگیرید و طول، عرض و عمق استخر خود را اندازه بگیرید. اگر اندازه‌گیری‌ها دقیقاً بر حسب متر نیست، می‌توانید کسری از عدد را به دست آورده و تبدیل با اعشار کنید. شما باید عمق واقعی سطح آب استخر خود را اندازه‌گیری کنید. اگر در این مورد اطلاعات لازم را ندارید بهتر است که آن را به پیمانکار استخر یا تکنسین و یا شخص آشنا به این حوزه بخواهید.

 

حجم آب استخر خود را محاسبه کنید

 

اکنون باید محاسبه کنید که استخر شنای شما چند گالن آب دارد. اگر استخر شما مستطیل شکل است، می‌توانید از این فرمول استفاده کنید: 

تعیین میانگین عمق: انتهای کم‌عمق + انتهای عمیق / 2 = عدد حجم آب بر حسب گالن

گالن استخر مستطیلی (طول x عرض x پس از میلاد x 7.5 = گالن. (7.5 گالن در یک فوت مکعب آب وجود دارد) طول 1، عرض 1 دقیقه، حجم 1 دقیقه = 7.5 گالن، مساحت سطح را در عمق در 7.9 ضرب کنید. حاصل این معادله برابر با حجم است. اگر استخر شما کاملاً مستطیلی نیست، به دنبال یک ماشین‌حساب حجم استخر به‌صورت آنلاین بگردید.

 

حداقل نرخ جریان را محاسبه کنید

 

موضوع مهم دیگر در بحث انتخاب پمپ مناسب برای استخر، توجه به نرخ جریان واحد است. آب استخر شما باید هر هشت ساعت یکبار گردش کامل داشته باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید حداقل میزان جریان را برای استخر شنای خود تعیین کنید. برای محاسبه حداقل دبی، تعداد گالن آبی را که استخر شما در خود جای‌داده است، بر 8 تقسیم کنید. سپس آن ضریب را بر 60 تقسیم کنید. عدد حاصل حداقل دبی است. در تمامی شرایط نرخ دبی یک پمپ استخری، مسئله مهمی است که باید به آن توجه کنید. حتماً به سراغ پمپ‌های آبی بروید که علاوه بر توان کارکرد بالا، بتوانند بر حسب نیاز، استخر شما را در مدت‌زمان کم‌تری شارژ کنند.

 

حداکثر نرخ جریان را محاسبه کنید

 

در مرحله بعد، شما باید حداکثر سرعت جریان برای استخر خود را تعیین کنید. حداکثر دبی با اندازه لوله‌ها تعیین می‌شود. لوله‌های 3 اینچی می‌توانند 150 گالن در دقیقه را تحمل کنند. لوله‌های 2 اینچی می‌توانند 73 گالن در دقیقه مصرف کنند و لوله‌های 1.5 اینچی می‌توانند 45 گالن در دقیقه را تحمل کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت که علاوه بر انتخاب پمپ مناسب برای استخر، شما باید به دنبال خرید لوله‌های استاندارد هم باشید. به طبع برای استخرهای کوچک و خانگی نیازی به لوله‌های بزرگ نخواهد بود. اما انتخاب مدل‌هایی با اینچ بزرگ‌تر باعث می‌شود که استخر زودتر پر شود.

 

در مورد فیلتر ماسه یا کارتریج تصمیم بگیرید

 

تصمیم بگیرید که آیا فیلتر خاک دیاتومه (DE) یا انواع فیلتر شنی یا فیلتر کارتریج می‌خواهید. فیلترهای DE گران‌ترین هستند، اما آب استخر را تمیزتر نگه می‌دارند. نگهداری از فیلترهای کارتریج ساده‌ترین است و اگر هر 4 تا 6 ماه یکبار تمیز شود باید 2 تا 4 سال کار کند. فیلترهای شنی کم‌هزینه‌ترین هستند، اما آب را مانند سایر فیلترها تمیز نمی‌کنند. حتی این موضوع روی راندمان کارکرد پمپ آب استخری شما نیز تأثیر می‌گذارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به آن حساس باشید.

 

به سراغ برندهای شناخته شده بروید

 

قطعاً بحث برند در مورد خرید و انتخاب پمپ مناسب برای استخر اهمیت زیادی دارد. شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی در امر تولید انواع سیستم‌های انتقال سیالات فعالیت می‌کنند، بسیاری از آن‌ها دسته‌بندی تحت عنوان پمپ استخری یا پمپ جکوزی هم دارند. در نتیجه می‌توانید در بحث خرید انواع پمپ به سراغ این شرکت‌ها بروید و از بین مدل‌های موجود، معتبرترین و پرفروش‌ترین لیبل در بازار را برگزینید. 

 

 

همیشه در مورد خرید فیلترهای مخصوص استخر شنا، مشخصات سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حداکثر دبی فیلتری که در نظر دارید با اندازه پمپ استخر شما مناسب است.

 

میزان استفاده شما از استخر مهم است

 

این که چه مدت، چند نفر و چند بار در هفته از استخر استفاده می‌کنید نیز روی مسئله انتخاب پمپ مناسب برای استخر اثر می‌گذارد. به طبع استخرهای شلوغ‌تر نیاز به دستگاه‌های قوی تر دارند. برای کمترین تعمیر و نگهداری، بزرگ‌ترین فیلتری را که استخر و پمپ شما می‌توانند در خود جای دهند انتخاب کنید. یک فیلتر بزرگ‌تر آب استخر را بهتر تمیز می‌کند، کمتر مسدود می‌شود و نیاز به سرویس و نگه‌داری کم‌تری دارد.

تا به اینجای مقاله احتمالاً به‌خوبی متوجه شده‌اید که بحث خرید و انتخاب پمپ مناسب برای استخر با خرید فیلترهای استاندارد رابطه کاملاً مستقیم دارد.

 

 

 

جمع‌بندی نهایی

 

بحث خرید پمپ آب استخری، بسیار مهم و حائز اهمیت است. عدم استاندارد بودن این دستگاه در درازمدت می‌تواند شما را دچار دردسرهای زیادی کند. انتقال آب استخر، در مدت‌زمان کم، مهم‌ترین رکن خرید این سیستم و در کنار آن، توجه به نرخ ورودی و خروجی، میزان پمپاژ در ساعت بر حسب مترمکعب و دبی پمپ نیز قطعاً از جمله فاکتورهای موردبحث خواهد بود. پس از این که متراژ و حجم آب استخر خود را اندازه‌گیری کردید به سراغ مدل‌های موجود در بازار بروید و پمپ آب را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

فراموش نکنید که برای خرید انواع سیستم‌های الکتریکی و پمپ‌های آب، شما به‌عنوان شخص ناآشنا به این حوزه نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات دقیق خواهید داشت. بهتر است از متخصصین و فعالان این حوزه کمک بگیرید. در حال حاضر به جهت خرید انواع تجهیزات الکترونیک، پمپ‌های آب، می‌توانید با تیم تک جنرال بنا به روش‌های مختلف تماس حاصل نمایید تا در کم‌ترین زمان ممکن، به نیازهای شما پاسخ داده شود.

۱۴۰۲/۹/۱۹