Takgeneral Logo
Takgeneral Logo

روش‌های تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس ایتالیا

تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس نیاز اصلی کسانی است که از کیفیت بالا و بادوام بودن محصولات این شرکت آگاه هستند اما از طرفی می‌دانند که برندهای چینی نمونه‌های تقبلی محصولات این شرکت را باز تولید و کپی کرده‌اند و از طرفی ترس مواجه شدن با یکی از نمونه‌های تقلبی را دارند که حتی گاهی فروشندگان حرفه ای هم نمی‌توانند آن‌ها را از مدل‌های اصل تشخیص دهند. شرکت پنتاکس، یک برند موفق و برجسته در زمینه تولید انواع الکتروموتورها، پمپ‌های خانگی، کشاورزی و مدل‌های صنعتی در بازار ایران است. این شرکت ماهیتی ایتالیایی دارد و تمامی محصولات آن نیز تحت لیسانس همین برند در ایتالیا طراحی می‌شود.

البته پنتاکس در داخل ایران هم تحت لیسانس و تأیید برند مبدأ تولید می‌شود. اما مشکل از زمانی شروع می‌شود که کمپانی‌های چینی به شکل حرفه‌ای نام، لیبل و مدل‌های اصلی را کپی می‌کنند. شاید بگویید که این محصولات در نهایت همه در چین ساخته می‌شوند. اما این‌طور نیست، محصولات چینی که از نام پنتاکس یا نام مشابه استفاده می‌کنند اصالت ندارند و تحت‌نظر این برند تولید نمی‌شوند. در ادامه قصد داریم روش‌هایی مختلف تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس را به شما شرح دهیم.

 

 

بهترین راه های تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس



توسط شرکت و فروشندگان روش‌هایی ابداع شده است که به‌واسطه آن می‌توانید کیفیت محصولات مدنظر را بررسی نموده و سپس یک مدل استاندارد را تهیه کنید که هم اورجینال است و هم موتور آن واقعاً کیفیت مطلوب را دارد. بر اساس بندهایی که در ادامه به‌عنوان تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس به شما شرح می‌دهیم این کار شدنی است.

 

بررسی بدنه و پایه: روش دیگر تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس



یکی از روش‌هایی که معمولاً در ایران توسط فروشندگان برای کنترل اصالت محصول و اثبات به مشتری استفاده می‌شود اشاره به ویژگی‌های خاص در بدنه خواهد بود. در مدل اورجینال خبری از پایه نیست. این در مشخصات فنی دستگاه در سایت شرکت نیز آمده است. برخلاف مدل‌های چینی پمپ به‌صورت مسطح روی زمین قرار می‌گیرد. اما شرکت‌های چینی از این ویژگی سو استفاده می‌کنند و توجه مشتریان را با قراردادن یک استند در زیر دستگاه جلب می‌کنند.

 

 

بررسی خازن کیفیت آن

 

اگرچه این روش نیاز به باز کردن دستگاه دارد و درصورتی‌که پلمب باشد این امکان را نخواهید داشت که از این راهکار تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس استفاده کنید. اما به‌هرحال اگر قاب روی خازن را باز کنید با خازن مواجه می‌شوید که در مدل‌های اورجینال، نوشته‌های روی خازن پمپ پنتاکس پررنگ‌تر است. در مقابل مدل تقلبی پنتاکس، خازنی با رنگ تیره‌تر دارد که نوشته‌های روی آن حتی گاهی مشخص نیست. به استاندارد CE و نوشته ساخت ایتالیا حتی روی خازن هم دقت داشته باشید که نشان می‌دهد دستگاه اورجینال است یا خیر.

 

کنترل درپوش و قاب جعبه ترمینال

 

یکی دیگر از راهکارهای عملی و روش‌های تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس، بررسی قاب روی جعبه ترمینال و خازن است. در مدل اصلی از قاب‌های رنگ تیره استفاده می‌شود. همین‌طور در مدل اصلی از حفره‌هایی استفاده شده که ساختار درپوش را به شکلی حلزونی درمی‌آورد. اما در مدل‌های تقلبی که تحت لیبل شرکت پنتاکس عرضه می‌شوند، حفره‌ها به شکل شش‌ضلعی تعبیه گردیده‌اند و همین‌طور در مدل اصلی لوگوی برند پنتاکس نیز درج شده است.

درصورتی‌که شما این لوگو را در مدل فیک نمی‌بینید. فراموش نکنید که در هنگام خرید پمپ آب کشاورزی پنتاکس یا مدل خانگی، حتماً به سراغ فروشندگانی بروید که محصول را با گارانتی رسمی این شرکت عرضه می‌کنند که انتظارمی رود با بررسی کد گارانتی و کنترل مدل دقیق و مشخصات محصول روی وب‌سایت مرجع برند، هیچ مشکلی به وجود نیاید.

 

کنترل قیمت محصول



البته در نظر داشته باشید که در تمامی روش‌های تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس در نهایت باز همراهی برای دورزدن وجود دارد. اما اگر قرار است این پمپ را از یک فروشگاه با قیمت پایین‌تر خریداری کنید، بهتر است نسبت به اصل بودن یا نبودن محصول مشکوک شوید. چون به‌هرحال محصولات برند پنتاکس کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند و نمی‌توان آن‌ها را با قیمت کم تهیه کرد. اما برخی فروشگاه‌ها این پمپ‌ها را به‌مراتب ارزان‌تر عرضه می‌کنند که در این صورت حتی قیمت تا نصف هم کاهش می‌یابد. بهتر است نسبت به خرید خود در این‌گونه مواقع حساس باشید.

در مقابل برخی از فروشگاه‌ها نیز از فرصت سو استفاده می‌کنند و حتی محصول تقلبی را با قیمت اورجینال عرضه می‌کنند. در نهایت هیچ راه قطعی برای تشخیص اصلی بودن پمپ پنتاکس وجود ندارد و بهتر است از روشی که ما در ادامه به آن اشاره می‌کنیم استفاده کنید تا خرید شما از هر نظر مطمئن باشد.

 

 

بهترین روش تشخیص اصالت پمپ برند پنتاکس

 

شرکت پنتاکس یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین کارخانه‌ها در زمینه تولید انواع پمپ‌های آب خانگی و کشاورزی در بازار ایران است و محصولات خود را در توان‌های مختلف از نمونه‌های نیم تا چند اسب راهی بازار می‌کند. انتظار می‌رود که برای خرید محصولات این شرکت، شما روش تشخیص اصالت محصولات را به‌خوبی بیاموزید. در غیر این صورت باید بدانید که مدل‌های چینی و کپی شده برند اصلی هم در بازار منتظر شما هستند.

با تمامی این تفاسیر در انتها ذکر شد که هیچ راه قطعی برای تشخیص اصالت و کیفیت این محصول وجود ندارد. اما به طبع خرید پمپ خانگی پنتاکس یا مدل‌های کشاورزی و صنعتی آن از یک مرجع معتبر، بهترین راهکار برای تعیین کیفیت و کنترل اصالت خواهد بود. فروشگاه‌های معتبر این پمپ‌ها را با گارانتی رسمی این شرکت عرضه می‌کنند و شما می‌توانید از طریق نمایندگی‌ها و وب‌سایت نمایندگی پنتاکس، اصالت آن را بررسی کنید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که گاهی حتی فروشنده‌ها نیز نمی‌توانند کیفیت و اصالت محصول را تشخیص دهند. اما معمولاً گارانتی بهترین روش برای کنترل اصالت آن است.

۱۴۰۲/۷/۱۱